Στο σχολείο μας λειτουργεί από το 2017 όμιλος Μαθηματικών το «Μαθηματικό εργαστήρι».

Απευθύνεται σε μαθητές που έχουν «μεράκι» για τα μαθηματικά και επιθυμούν να απογειώσουν την σκέψη τους πέρα από τα σχολικά προγράμματα και τις «συνηθισμένες ασκήσεις»

Ο όμιλος λειτουργεί εκτός ωραρίου προγράμματος.

Κάθε χρόνο υλοποιείται και ένα διαφορετικό πρόγραμμα:

Το 2017-2018 «Τέχνη και Μαθηματικά», στο οποίο έγινε προσπάθεια να ανακαλύψουν οι μαθητές τα Μαθηματικά στην Τέχνη (συμμετρίες σε πίνακες του Έσερ  - Χρυσή Τομή στην αρχιτεκτονική-κρυφή γεωμετρία στον πίνακα του Ραφαήλ «η σχολή των Αθηνών» - το αέναο στην ταινία Moebius - κλάσματα στο πρώτο μουσικό όργανο, το μονόχορδο, του Πυθαγόρα - γεωμετρία στους πίνακες του Μοντριάν κ.α.) αλλά και την τέχνη στα Μαθηματικά.

Το 2018-2019 «Μαθηματικά και Λογοτεχνία», στο οποίο μέσα από το βιβλίο του Τεύκρου Μιχαηλίδη «Αχμές ο γιος του Φεγγαριού» προσεγγίσαμε τα Μαθηματικά στην αρχαία Αίγυπτο και μελετήσαμε πως οι Αιγύπτιοι τα χρησιμοποιούσαν στην καθημερινότητα τους. Μέσα από τους μύθους τους εξηγήσαμε το ημερολόγιο της εποχής.

Το 2019-2020 «Μαθηματικοί Γρίφοι», όπου μέσα από Γριφοπαίχνιδα οργανώσαμε την σκέψη μας και παίξαμε ενώ σκεφτόμασταν.

Το 2021-2022 «Πυθαγόρας-PISA-Γρίφοι». Στόχος του προγράμματος είναι να ενισχύσει την ικανότητα σκέψης και μέσα από την ανάλυση των απαντήσεων και των επεξηγήσεων  να αντιληφθεί ο μαθητής γιατί έκανε λάθος και πως θα μπορούσε να σκεφτεί ώστε να απαντήσει σωστά. Αξιοποιεί τις δεξιότητες και προάγει την επαγωγική και συνδυαστική σκέψη κάθε παιδιού. Στις 12 Μαρτίου, ημέρα Σάββατο, δέκα μαθητές μας έλαβαν μέρος στον διαδικτυακό διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας και αναμετρήθηκαν με τις δυνάμεις τους. 21 Μαρτίου ημέρα Δευτέρα (Εαρινή Ισημερία) μία νέα πρόκληση για αυτούς: Ο υπολογισμός της περιφέρειας της γης με τη μέθοδο του Ερατοσθένη.

Το 2022-2023, κάθε Πέμπτη 13.30-15.00 είχαμε ραντεβού για να διασκεδάσουμε λύνοντας Μαθηματικούς γρίφους ή προβλήματα από μαθηματικούς διαγωνισμούς.

Στόχος μας να προάγουμε τη μαθηματική σκέψη με τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό για τα παιδιά και να καλιεργήσουμε την ιδιαίτερη κλίση κάποιων μαθητών μας.

Γνωρίσαμε έναν αρχαίο μαθηματικό πάπυρο(πάπυρο Rhind) και μελετήσαμε προβλήματα υπολογισμού που απασχόλησαν τους αρχαίους Αιγύπτιους και όχι μόνο.

Όσοι μαθητές θέλησαν συμμετείχαν στη δημιουργία του παρακάτω βίντεο με αναφορές σε κάποια από τα προβλήματα του παπύρου, το οποίο εστάλη στο Ε.Κ.Ε.ΤΕ(Ελληνικό Κέντρο Επιστημών και Τεχνών) και το οποίο προβλήθηκε στο 3ο Πανελλήνιο διαδικτυακό μαθητικό Φεστιβάλ που πραγματοποιήθηκε στις 5 και 6 Απριλίου.

 

 

 

Κατά το β΄τετράμηνο συγκροτήθηκε ομάδα η οποία προετοιμάσθηκε και συμμετείχε στο διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, «ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ» στον οποίο διακρίθηκαν δύο από αυτούς.

Η πορεία μας συνεχίσθηκε με θέματα από το διεθνή διαγωνισμό "PISA" ο οποίος επικενρώνεται σε καλές πρακτικές μάθησης μέσα από προβλήματα της καθημερινής ζωής.

Το σχολικό έτος τελείωσε αλλά εμείς δεν σταματάμε....

Θα συνεχίσουμε και την επόμενη σχολική χρονιά με ζήλο και επιθυμία για δημιουργική μάθηση.

 

 

Τα μαθηματικά είναι έμπνευση και δημιουργία, έτσι συνεχίζουμε με κέφι και ενθουσιασμό τη λειτουργία του μαθηματικού εργαστηρίου μας!

logo Call to rewild

 

Από τον Οκτώβριο του 2022, το σχολείο μας συμμετέχει για πρώτη φορά σε πρόγραμμα Erasmus+ KA220, με τίτλο “Call to rewild”.

Σχολεία που συμμετέχουν:

  1. Pražské humanitní gymnázium, Πράγα - Τσεχία
  2. IES Llanes, Σεβίλλη - Ισπανία
  3. Stadin AO, Helsinki Vocational College , Φινλανδία
  4. Agrupamento de Escolas Nuno de Santa Maria, Τομάρ - Πορτογαλία
  5. Zespol Szkol Ogolnoksztalcacych, Γκντανσκ - Πολωνία

Το κεντρικό θέμα του προγράμματος είναι περιβαλλοντικό (κατανόηση της έννοιας του «rewilding», ιδέες και μέθοδοι για την απρόσκοπτη ενσωμάτωση της φύσης στον αστικό ιστό, δυνατότητες αναγέννησή της σε περιοχές που έχουν υποστεί καταστροφές). Αγγίζει επίσης και θέματα πολιτειότητας (τρόποι συμμετοχής των πολιτών στη λήψη αποφάσεων για τα ζητήματα που αφορούν τη βελτίωση της γειτονιάς/ της ευρύτερης περιοχής όπου ζουν) και υγιεινού τρόπου ζωής. Περιλαμβάνει δράσεις ώστε μαθητές και εκπαιδευτικοί να:

  • παρατηρήσουν και γνωρίσουν το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζουν
  • εντοπίσουν σημεία ενδεχόμενων βελτιώσεων/ παρεμβάσεων
  • σκεφτούν και προτείνουν συγκεκριμένες παρεμβάσεις
  • υλοποιήσουν τις δράσεις που οι ίδιοι θα επιλέξουν

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 5 κινητικότητες μαθητών και εκπαιδευτικών για την επίσκεψη στα σχολεία των εταίρων, τη συνεργασία και την από κοινού υλοποίηση των παραδοτέων του προγράμματος από τις παιδαγωγικές ομάδες και των έξι σχολείων. Τον Μάιο του 2024 το σχολείο μας θα υποδεχτεί/ φιλοξενήσει τους εταίρους για την τελευταία κινητικότητα και την πραγματοποίηση του συνεδρίου ολοκλήρωσης του έργου. Μεταξύ των στόχων των κινητικοτήτων είναι, για τους μαθητές, η χειραφέτηση, η ανεξαρτητοποίηση και η βελτίωση της αγγλικής γλώσσας και η γνωριμία με τα εκπαιδευτικά συστήματα και τον πολιτισμό των χωρών υποδοχής και για τους εκπαιδευτικούς η ανταλλαγή καλών εκπαιδευτικών πρακτικών και η εξωστρέφεια. Ένας από τους καταληκτικούς στόχους του προγράμματος είναι η διάχυση των αποτελεσμάτων τόσο στη σχολική κοινότητα όσο και στην τοπική κοινωνία.

Στη διάρκεια του προγράμματος μαθητές και εκπαιδευτικοί παρακολουθούν σεμινάρια και workshops για περιβαλλοντικά θέματα αλλά και θέματα εκπόνησης project, χρήσης ψηφιακών εργαλείων (χαρτογράφησης, παρουσιάσεων, παραγωγής video, χρήσης εργαλείων χαρτογράφησης) είτε σε τοπικό επίπεδο (οργανώνονται από τις υπεύθυνες του προγράμματος σε συνεργασία με ειδήμονες, τοπικούς περιβαλλοντικούς φορείς, περιβαλλοντικές οργανώσεις) είτε κατά την επίσκεψη στα σχολεία του εξωτερικού.